The Influence of Reference Groups, Social Media And Work Of Mouth On Purchasing Decisions

Authors

  • Melia Anggraini UIN Raden Intan Lampung
  • Fitriani Fitriani Fakulas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Islam Negeri Raden Intan, Lampung
  • Vicky F Sanjaya UIN Raden Intan Lampung

Keywords:

Reference Group, Social media, Work Of Mouth, Buying decision

Abstract

ABSTRACT

This study aims to test the Reference, Social Media and Work Of Mouth groups on purchasing decisions in the millennial generation. The method used in this research is a questionnaire. The sample of this researchis 100 respondents. The static test was performed using the PLS-based Sturcturel Equation Modeling. The validation test uses the loading factor value. while the reliability test used Cronbach's alpha value, composite reliability and Average Variance Extracted (AVE). Of the three hypotheses put forward for the first and second hypotheses are accepted while the third hypothesis is rejected. The conclusion of this study is that the reference group and social media are accepted, while the Work of mount is rejected

 

References

Batee, M. M. (2019). Pengaruh Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Di Toko Kaos Nias Gunungsitoli. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah). https://doi.org/10.36778/jesya.v2i2.108
Edy, I. C., & Brotojoyo, E. (2017). Kajian Model Empiris : Pengaruh Media Sosial Terhadap Life Style Dan Keputusan Pembelian. Prosiding Seminar Nasional Geotik, 69–77. http://hdl.handle.net/11617/9082
Indriyani, R., & Suri, A. (2020). Pengaruh Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian. 14(1), 25–34.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). MarkKotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Global Edition (Vol. 15E). In Global Edition.
McWeeny, R. (2000). On the Einstein-Podolsky-Rosen Paradox. In Advances in Quantum Chemistry. https://doi.org/10.1016/S0065-3276(08)60492-X
NOVIA FAADHILAH, F. (2018a). Pengaruh Gaya Hidup Konsumtif Dan Beauty Vlogger Sebagai Kelompok Referensi Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik (Studi Pada Remaja Perempuan Pengguna Kosmetik Korea Di Surabaya). Jurnal Ilmu Manajemen (JIM), 7(1), 133–142.
NOVIA FAADHILAH, F. (2018b). PENGARUH GAYA HIDUP KONSUMTIF DAN BEAUTY VLOGGER SEBAGAI KELOMPOK REFERENSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KOSMETIK (STUDI PADA REMAJA PEREMPUAN PENGGUNA KOSMETIK KOREA DI SURABAYA). Jurnal Ilmu Manajemen (JIM).
Pembelian, K., Sindunata, I., & Wahyudi, B. A. (n.d.). No Title. 2010, 128–138.
PENGARUH GAYA HIDUP (LIFESTYLE) DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (Studi Kasus pada Pelanggan Peacockoffie Semarang). (2016). PENGARUH GAYA HIDUP (LIFESTYLE) DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (Studi Kasus Pada Pelanggan Peacockoffie Semarang). https://doi.org/10.14710/jab.v5i1.12725
Robustin, T. P., & Fauziah, A. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Dan Word of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pada Masyarakat Di Kota Jember. Seminar Nasional Manajemen Dan Bisnis Ke-3.
Sugianto Putri, C. (2016). Pengaruh Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Cherie Melalui Minat Beli. PERFORMA: Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis.
Sumarwan, U. (2010). Pengajar : id. 2008–2010.
Wibowo, A. F., & Riyadi, E. S. hendro. (2017). Pengaruh Gaya Hidup, Prestise Dan Kelompok Referensi Terhadap Keputusan Pembelian ( Studi Pada Konsumen Taiwan Tea House Semarang ). Prosiding Seminar Nasional Riset Manajemen & Bisnis.
Zulvia, M., Rachmi, A., Niaga, A., & Malang, P. N. (2018). Pengaruh Word Of Mouth dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Lipstik Wardah ( Studi Pada Mahasiswi Program Studi D4 Manajemen Pemasaran Politeknik Negeri Malang ). 1–5.

Published

2021-01-26